Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 2311   Referència 02310   Lloc MIGLIARESI, CASAL DELS
Observacions
Descripció Queda exactament a l’inici del Carrer Nou, part alta, en el moment de confluir amb la Plaça de Santa Maria.
Rafael Migliaresi, mataroní, coraler, originari d'una família de cognom italià d'entre els segles XVIII i XIX, es casà amb Magdalena Sala Roig i Fornells. El seu fill Oleguer Migliaresi i Sala (1716-1779) va ser Síndic Procurador i el seu nét Josep Antoni Migliaresi i Rius –casat amb Rita Torres i Mataró- cavaller, noble, Regidor Perpetu, Cap Militar durant la Guerra del Francès i el primer mandatari que presidí el consistori absolutista mataroní, una vegada retornat Ferran VII al poder. [1]
També destacaren Llorenç (1799-1880) [2], Joaquim (1789-1863), cap dels voluntaris reialistes de Mataró, i Josep Mª Migliaresi i Torres (mort el 1871), cartoixà. [3]


[1] COSTA I OLLER, Francesc: Mataró Revolucionari. Contra el Rei i la Religió. Edicions “La Rambla”. Col.lecció Creu de Terme, 1. Mataró, 1889. Pàg. 12.
[2] Fill de Llorenç i de Rosario García va ser Juli, militar, nascut el 1841 i mort el 1887.
[3] REIXACH I PUIG, Ramon: “Els pares de la República. El patriciat a la Catalunya urbana moderna. Mataró, s. XV-XVIII”. Op. Cit. Pàgs. 379, 422 i 423..

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables