Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 2477   Referència 02476   Lloc NAU GAUDÍ
Observacions
Descripció Espai prou conegut, situat al carrer de la Cooperativa, antiga dependència de l’ edifici de “La Obrera Mataronense”, que seria construïda l’ any 1883, quan Antoni Gaudí estava finalitzant la seva carrera d’ arquitecte. Es tracta d’ una senzilla nau industrial en la qual ja s'intuïa la seva genialitat com arquitecte. Amb el pas dels anys l'obra va sofrir algunes alteracions.
L'any 2008 l'Ajuntament va procedir a la seva acurada restauració, dirigida per Manuel Brullet, i ara es pot contemplar tal com va ser projectada. La nau és un espai diàfan, sens columnes, amb les parets de maó i una coberta de teules ceràmiques sostinguda per mitjà d'arcs parabòlics de fusta. A la nova plaça que s'ha obert al seu voltant es pot contemplar la vella xemeneia i una curiosa construcció cilíndrica on s'ubicaven els lavabos, també de l’època de Gaudí.
Avui, convenientment restaurada, la Nau, amb els seus arcs parabòlics característics esmentats, és seu de la Fundació Bassat i s’ hi realitzen exposicions periòdiques i actes culturals de diferent caire.[1]


[1] http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=4160

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables