Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 550   Referència 00549   Lloc BÚNQUERS, ELS
Observacions
Descripció Sense precisar-ne aquí la seva exacta localització, és tracta de cinc fortificacions defensives que daten de 1937 i que se situen en diferents punts del litoral mataroní. Des del Pla Municipal del mes d’ octubre del 2013, són considerats béns culturals d’ interès local.
A la costa del Maresme se’n construïren 45. Vuit d’ ells al terme municipal de Mataró, dels quals se n’ han conservat cinc, convenientment restaurats i que es troben entre la platja del Callao i l’ extrem nord de la platja de Sant Simó. Mai foren emprats per la finalitat original però l’ any 1940 la Guàrdia Civil se’ls va apropiar per a convertir-los en punts de vigilància de l’ activitat pesquera. Més recentment s’ havien convertit en allotjament de famílies sense sostre. [1]


[1] “Capgròs”. Del 18 al 24 d’ octubre 2013. Núm. 1280. Pàg. 18 i 19

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables