Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 689   Referència 00688   Lloc CAPELLA DE DALT, MAS
Observacions
Descripció El “Manso Capella” (propietat de Bartomeu Mallol) quedava arran de la Riera de Cirera, a prop de la muralla que va ser construïda al segle XVI i a sobre el carrer de Bonaire. Es troba ja documentat al segle XIV.[1]
Altres masos que també quedaren integrats en el nucli urbà, amb el creixement urbanístic d’ aquesta època (segles XVi i XVII) esmentaríem el Mas Andreu, el Bellot, el Bova, el Bertran Costa, el Castellar, l’ Espanyol, Fogueres del Torrent… i molt altres ja especificats en l’ apartat anterior.


[1] GARCÍA ESPUCHE, Albert i GUÀRDIA I BASSOLS, Manuel: “La construcció d’ una ciutat, Mataró 1500-1900”. Op. Cit. Pàg.5.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables