Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Nota: Si llegiu aquest missatge és perquè no podeu visualitzar els arxius CSS vinculats a la pàgina o perquè utilitzeu un navegador que no compleix els estàndards.

Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró

Noms de Llocs

Detall del Lloc

Enrere Núm. <
Anterior
> Núm.
Següent
Id / Núm. 775   Referència 00774   Lloc CASERNA, LA
Observacions
Descripció Coneguda popularment per tothom com “el Cuartel” era en realitat la caserna d’ Artilleria que estava ubicada, des de l’ any 1918, als espais de l’ antiga fàbrica Escubós (les Faixes). La caserna de Mataró va existir fins l’ any 1960, moment en què l’ antic terreny de la fàbrica fou urbanitzat, convertint-se en l’ actual Avinguda Jaume Recoder i carrers adjacents.[1]
De fet també s’ introdueix el concepte de “Caserna”, a la ciutat, durant la Guerra de Successió. El Consell de la ciutat (1714) va llogar unes cases situades al capdamunt de la Riera, tocant a la muralla, per a allotjar-hi tropes.[2]
Al Camí Ral, en una casa que donava a la muralla d’en Titus, hi havia, a principis del segle XX, la Zona de Reclutamiento y Reserva de Mataró.


[1] SALICRÚ I PUIG, Ramon: “Mataró, carrer a carrer”. Patronat Municipal de Cultura i revista Capgròs. Mataró, novembre de 2006. Pàg. 136.
[2] LLOVET I VERDURA, Joaquim: “Mataró. Dels orígens...”. Op. Cit. Pàg. 286.

Enrere

 © 2006  Museu Arxiu de Santa Maria de Mataró  •  Fet amb Xhtml i Css  •  Polítiques de privacitat i cookies
Advertiment: Els resultats d'una traducció automàtica no són mai completament fiables